Mulți pariori vor să facă la ONJN reclamații online, așa că orice informație în acest sens este mai mult decât bine-venită! În rândurile următoare îți voi spune cum poți face o plângere la ONJN România, așa că trebuie să citești articolul meu în continuare.
1. Totul despre procedeul reclamații la ONJN
Interesul pentru procedura de reclamații ONJN este tot mai mare, ceea ce ne arată faptul că există persoane care sunt nemulțumite de anumite case de pariuri sau de cazinourile online din România. Prin urmare, poate că te întrebi care este procedura pe care trebuie să urmezi atunci când vrei să faci o plângere despre un abuz comis de un operator licențiat de ONJN.
În acest articol îți voi oferi toate datele care te-ar putea interesa pe acest subiect, așa că dacă te interesează să faci la ONJN reclamații, sunt convins că articolul meu îți va fi de foarte mare ajutor.
1.1 Ce este ONJN?
Să începem cu cel mai important subiect: ce este ONJN? Dacă nu ai mai jucat la pariuri sau jocuri de noroc până acum, probabil că te întrebi asta. În schimb, jucătorii vechi sunt deja familiarizați cu acest nume, știind și care sunt atribuțiile pe care ONJN le are.

ONJN este acronimul de la Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc. Aceasta este o instituție guvernamentală din România în responsabilitatea căreia se află atribuții precum:
- reglementarea jocurilor de noroc;
- supravegherea acestei piețe;
- monitorizarea pieței jocurilor de noroc din România.
Cu alte cuvinte, rolul pe care ONJN îl are este acela de a se asigura că industria de jocuri de noroc din România oferă condiții sigure, corecte și transparente. Mai mult decât atât, ONJN oferă protecție jucătorilor, motiv pentru care aceștia pot face reclamații ONJN ori de câte ori este necesar, cât și interesele economice ale statului.
Instituția ONJN a apărut în 2013, fiind rezultatul Legii cu numărul 227/19.07.2013, însă efectele înființării acestei instituții au putut fi resimțite abia începând cu anul 2015.
1.2 Cum faci o reclamație la ONJN
Subiectul principal al acestui articol este următorul: cum poți face la ONJN reclamații online? Procedura este cât se poate de simplă, așa că am pregătit un scurt ghid pe care îl poți descoperi în rândurile următoare:
- Pentru început, accesează site-ul oficial Portal ONJN. Acesta poate fi găsit la următoarea adresă: www.portal.onjn.gov.ro;
- Aici vei găsi secțiunea de petiții online pe care trebuie să o completezi ori de câte ori ai o reclamație de trimis;
- Completează toate datele solicitate, trimite plângerea și așteaptă să fii contactat pentru clarificări.
- Cel mai adesea, site-ul pentru petiții online ONJN este nefuncțional, în acest sens, poți folosi una dintre metodele de contact ale instituției;
- Detaliază problema cât se poate de mult, pentru ca ea să poată fi rezolvat în timp util;
Asta a fost tot! Reclamația ta la ONJN a fost trimisă, așa că nu îți mai rămâne decât să aștepți soluționarea ei.
Timpul de procesare pentru reclamații ONJN diferă în funcție de complexitatea problemei precum și de numărul de reclamații aflate în procesare la ONJN.
Indiferent care este metoda prin care înregistrezi o plângere la ONJN, va trebui să oferi mai multe date importante. În cazul în care faci o reclamație în sfera jocurilor de noroc tradiționale, adică să reclami o situație înregistrată într-un cazinou fizic, va trebui să incluzi date precum:
- Numele tău;
- Date de contact;
- Adresa și numele agenției la care ai jucat;
- Data la care ai întâmpinat problema;
- Aparatul la care ai jucat, dacă problema vizează un joc de păcănele;
- O copie a biletului de pariuri jucat, dacă este cazul.
În ceea ce privește casele de pariuri și cazinourile online, informațiile pe care trebuie să le incluzi sunt următoarele:
- Numele tău;
- Date de contact;
- Numele operatorului;
- Adresa de e-mail a contului tău de la agenția respectivă;
- Numele de utilizator;
- Data la care ai întâmpinat problema;
- Documente și dovezi utile pentru a-ți susține reclamația;
- Detalii suplimentare.
1.3 ONJN Contact - cum poți trimite o reclamație la ONJN România?
Sunt mai multe metode de ONJN contact pe care le poți folosi atunci când vrei să faci o reclamație, așa că în rândurile următoare ne propunem să îți prezentăm metodele prin care poți lua legătura cu un angajat de la ONJN.
Iată care sunt acestea:
1.3.1 Număr de telefon ONJN
Dacă vrei să faci o plângere telefonic, află că există un număr la care să suni. Mai precis, poți beneficia de asistență telefonică folosind următorul număr: 031.225.6202.
Apelează la acest număr ori de câte ori ai o problemă sau vrei să faci o reclamație ONJN și sigur vei beneficia de tot suportul necesar.
Contactul telefonic este o metodă de contact confortabilă, cu care ne-am familiarizat cu toții de-a lungul timpului. Prin urmare, poate fi util să salvezi acest număr în agenda telefonului tău, pentru a-l avea la îndemână ori de câte ori va fi necesară folosirea lui.
1.3.2 Adresa de e-mail ONJN pentru reclamații online
În cazul în care site-ul pentru petiții online nu este funcțional, poți folosi cu încredere următoarea adresă de e-mail: [email protected]. Există, de asemenea, și adresa de e-mail [email protected], la care ai putea scrie, în cazul în care nu primești răspunsul dorit în timp util.
Chiar dacă aceste adrese de e-mail par a fi dedicate altor subiecte, cel mai probabil reclamația ta online va fi redirecționată către compartimentul ONJN reclamații.
Iată un exemplu de e-mail în care eu am simulat trimiterea unei reclamații ONJN România:

Desigur, emailul de mai sus este doar un exemplu fictiv. Problema ta poate fi alta, dar cred că exemplul oferit te poate ajuta să înregistrezi la ONJN reclamații online folosind adresa de e-mail anterior menționată.
1.4 Sediile oficiale ONJN
Trebuie să știi că ONJN are sedii și în câteva dintre orașele din România precum: Sibiu, Brașov, Suceava, Iași, Bistrița, Cluj, Timișoara, Arad, Constanța, Galați, Râmnicu-Vâlcea, Craiova, Târgoviște și Pitești.
În ceea ce privește sediul oficial din București, acesta poate fi găsit pe Calea Victoriei nr 9.
Poți alege să mergi într-un astfel de sediu pentru a depune o plângere fizic, dacă preferi această metodă de a face o reclamație online ONJN.
2. Când poate fi necesar să reclami un operator la ONJN?
Jucătorii pot întâmpina diverse probleme atunci când joacă la pariuri sau la păcănele, așa că problemele pot fi foarte variate. De-a lungul timpului, am citit adesea despre fel și fel de probleme întâmpinate de jucători, probleme care i-au determinat să facă la ONJN reclamații online, iar cele mai comune probleme sunt următoarele:
- Biletul de la pariuri nu a fost marcat ca fiind câștigător, chiar dacă toate pariurile au fost câștigătoare;
- Suma câștigată este mai mică decât cea afișată inițial pe bilet;
- Bonusul nu a fost acordat, deși au fost respectate toate condițiile impuse;
- Operatorul refuză să facă plata câștigurilor.
Lista cu exemple poate continua la nesfârșit! Indiferent care este problema pe care o întâmpini, este important să apelezi cu încredere la sistemul de plângeri ONJN, deoarece vei face un pas pentru rezolvarea problemei întâmpinate.
3. Reclamații jocuri de noroc. Cum te poate ajuta ONJN?
După cum probabil știi deja, ONJN este instituția care oferă licențele ce oferă dreptul de a funcționa legal în România. Orice casă de pariuri sau casino online are nevoie de o astfel de licență.
Ori de câte ori ai o problemă și vrei să faci reclamații jocuri de noroc, vocea ta va fi ascultată de ONJN, care va juca rolul de mediator.
Cu alte cuvinte, ONJN va lua legătură cu operatorul reclamat, va expune problema sesizată de tine și se va căuta o soluție pentru remedierea problemei.
Dacă dreptatea este de partea ta, cel mai probabil că problema va fi rezolvată într-un mod cât mai confortabil pentru tine!
4. Avantajele sistemului de reclamații ONJN
Nu mai încape îndoială în legătură cu faptul că existența acestei instituții în România este foarte benefică!
Atât timp cât vei folosi sistemul de reclamații online ONJN, te vei putea bucura de o mulțime de avantaje precum:
- Orice problemă întâmpinată la o casă de pariuri sau la un casino va fi rezolvată în cel mai scurt timp posibil;
- Indiferent că este vorba despre operatori online sau agenții stradale, ONJN va interveni pentru soluționarea problemei;
- Operatorii nu pot comite abuzuri asupra utilizatorilor, deoarece vor fi trași la răspundere și chiar penalizați;
- Înregistrarea unei reclamații la ONJN se poate face pe internet, folosind fie sistemul de petiții, fie adresa de e-mail de contact ONJN, așa că în mai puțin de 10 minute vei putea înregistra plângerea;
- Angajații ONJN vor da dovadă de toată deschiderea necesară pentru a rezolva problema pe care ai întâmpinat-o.
Există o mulțime de motive care recomandă folosirea sistemului de reclamații pe care ONJN îl oferă utilizatorilor. Cele de mai sus sunt doar câteva dintre cele mai importante, dar nu sunt singurele!
5. Alternativa pentru reclamațiile către ONJN
Nu orice problemă trebuie reclamată la ONJN. Eu unul sunt de părere că mai întâi trebuie să încerci remedierea problemei folosind sistemul de contact al operatorului la care joci.
Prezintă problema într-un mod cât mai clar și mai politicos, iar șansele ca aceasta să fie rezolvată sunt foarte mari. Nici o casă de pariuri nu își dorește să fie luată la rost de către ONJN, așa că va evita această situație, soluționând problema pe care tu alegi să o evidențiezi.
Doar în cazul în care nu poți rezolva problema folosind metodele de contact ale operatorului va trebui să faci o petiție ONJN.
6. Concluzii
Până în prezent, nu am fost niciodată nevoit să fac o reclamație la ONJN, iar asta deoarece casele de pariuri și cazinourile la care am jucat au dat dovadă de profesionalism și seriozitate. Cu toate acestea, apreciez existența unui sistem de reclamații ONJN România, deoarece astfel orice problemă poate fi rezolvată într-un cadru cât se poate de legal.
7. FAQ
Cum pot face o reclamație la ONJN?
Pentru a putea înregistra o reclamație la ONJN poți folosi formularul de petiții disponibil pe site-ul www.portal.onjn.gov.ro. Există și posibilitatea de a trimite o sesizare prin e-mail sau la unul dintre sediile fizice ONJN.
Ce metode de contact ONJN există?
Pentru a putea lua legătura cu un reprezentant de la ONJN, poți folosi numărul de telefon 031.225.6202 sau adresa de e-mail [email protected].
În cât timp răspund cei de la ONJN după ce fac o reclamație?
Timpul necesar pentru procesarea unei reclamații diferă de la o plângere la alta, în funcție de complexitate și de volumul de lucru.
Unde pot găsi un sediu fizic ONJN?
În afară de sediul din București, situat pe Calea Victoriei nr. 9, ONJN mai are sedii și în următoarele orașe: Sibiu, Brașov, Suceava, Iași, Bistrița, Cluj, Timișoara, Arad, Constanța, Galați, Râmnicu-Vâlcea, Craiova, Târgoviște și Pitești. Vei putea face o plângere și fizic, în sediul ONJN.